Sterker door samenwerking

Hartelijk welkom op de website samenwerkingsverband-vo.nl. Deze website is gestart als initiatief achter de vereniging..

Sterker door samenwerking

Hartelijk welkom op de website samenwerkingsverband-vo.nl. Deze website is gestart als initiatief achter de vereniging Samenwerkingsverband Voor Ondernemers en heeft als doel de kleinere ondernemers te helpen met het besparen op de kosten die gemaakt worden. Tegelijkertijd raden we alle zelfstandige ondernemers aan om zoveel mogelijk onderling samen te werken. Multinationals kunnen namelijk niet bieden wat wij kunnen bieden: Een persoonlijke aanpak, advies op maat en service met een glimlach. Zolang wij daar sterk in blijven, zal het makkelijker worden om ook daadwerkelijk een gezond bedrijf te kunnen hebben in deze economische omstandigheden.

Besparen op de lasten

Een gezond bedrijf heeft een goede verhouding tussen de inkomsten en uitgaven. De inkomsten hebben we helaas niet altijd evenveel controle over, zeker niet wanneer de economie even niet meewerkt, een factuur niet betaald wordt door een afnemer, of de productie een kortere tijd stil komt te liggen. Dat zijn nare momenten, maar gelukkig zijn er verschillende manieren om ervoor te zorgen dat de lasten in ieder geval onder controle blijven. Dat kan op verschillende manieren. Het aantrekken van de juiste werknemers is een goed begin, net als het hebben van een goed managementsysteem zodat goederen en producten niet verloren gaan. Het zijn kleine bedragen die samen een flink verschil kunnen maken en het is dus handig om hierop te letten.

Wanneer bedrijven samen gaan werken op dit gebied, zullen de resultaten nog vele malen groter zijn. Daarnaast is het mogelijk om dingen groter aan te pakken. Het delen van een loods is een manier om kosten te besparen, maar een groot wagenpark dat niet altijd volledig gebruikt wordt, maar wel aanwezig moet zijn, kan ook een goed vlak zijn om veel te besparen op de kosten. Door financial lease te kiezen, dalen de kosten voor de ondernemer meestal flink. Tegelijkertijd zijn er dankzij de financial lease wel nieuwere wagens beschikbaar die minder verbruiken. Dit is ook een oplossing die door meerdere bedrijven samen opgepakt kan worden, hierdoor vallen de kosten nog lager uit. In die gevallen is het wel verstandig om goede afspraken te maken.

De inkomsten verhogen

Samenwerkende ondernemers kunnen ook zorgen voor een vermeerdering van de inkomsten. Komt er een klant naar de onderneming die vraagt om een product dat niet geleverd kan worden omdat de technologie of manuren niet aanwezig zijn, dan hoeft er niet direct nee gezegd te worden. Door de handen ineen te slaan, kunnen ondernemers samen een eindproduct opleveren waar zij beide geld aan kunnen verdienen. Dit is geen nieuw idee, het wordt al langer gebruikt in de staalbouw, maar de kleinere ondernemingen hebben dit nog niet opgepakt. Daarom is het tijd om samen met Samenwerkingsverbond Voor Ondernemers aan de slag te gaan om jouw bedrijf klaar te maken voor de toekomst. Door het delen van loodsen, door financial lease van Rosfinance, of door de handen ineen te slaan op het gebied van de productie. Lidmaatschap is gratis en het aantal leden groeit met de dag, dus weer er op tijd bij zodat ook jij hiervan kunt profiteren.

Lees snel verder om te achterhalen hoe je als kleine onderneming meer naamsbekendheid kan krijgen.